De ID.4 GTX: sportiviteit in zijn meest duurzame vorm

Volkswagen heeft vandaag tijdens de digitale wereldpremière op de luchthaven Tempelhof in Berlijn zijn eerste volledig elektrische high-performance model voorgesteld: de ID.4 GTX. De drie letters staan voor duurzaam rijplezier in de wereld van elektrische mobiliteit. De ID.4 GTX is het eerste MEB-model met dual-motor vierwielaandrijving en heeft een unieke styling.

ID.4 GTX

De ID.4 GTX heeft zowel op de voor- als achteras een elektrische motor. Samen leveren ze een maximaal elektrisch vermogen van 220 kW (299 pk)*  Foto’s via volkswagen.nl 

  • Volkswagen breidt ID. Family uit met sportieve GTX-modellen
  • ID.4 GTX1 eerste lid van ID. Family met dual-motor vierwielaandrijving
  • Doel: Europese verkoopmix van elektrische Volkswagens 70% in 2030

De ID.4 GTX

De ID.4 GTX heeft zowel op de voor- als achteras een elektrische motor. Samen leveren ze een maximaal elektrisch vermogen van 220 kW (299 pk)* en zorgen ze wanneer nodig voor elektrische vierwielaandrijving – een primeur voor de ID. Family.

Intelligent geregelde vierwielaandrijving

Tijdens de wereldpremière in een vliegtuighangar op de voormalige luchthaven Tempelhof in Berlijn liet het nieuwe model zien waartoe de intelligent geregelde vierwielaandrijving in staat is: de ID.4 GTX beklom moeiteloos een helling met een hellingshoek van 37,5 procent. Dankzij de dual-motor vierwielaandrijving kan het topmodel van de ID.4 line-up in 3,2 seconden van 0 naar 60 km/h en in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren. De topsnelheid van de ID.4 GTX is begrensd op 180 km/h.

Uitstekende wegligging

“Het volledige koppel van de elektrische aandrijflijn is onmiddellijk beschikbaar en je voelt de uitstekende wegligging van de GTX in elke bocht”, zegt Thomas Ulbrich, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor productontwikkeling … Lees verder

Lees verder op bron: volkswagen.nl

 

*Maximale elektrische output 220 kW: deze maximale output kan maximaal 30 seconde gebruikt worden, berekend in overeenstemming met UN GTR.21.Het beschikbare vermogen hangt van verschillende factoren af, zoals de omgevingstemperatuur en laadstatus, temperatuur, conditie en leeftijd van de hoogvoltaccu.

De beschikbaarheid van het maximale vermogen vereist dat de temperatuur van de hoogvoltaccu tussen de 23 °C en 50 °C is en de auto een laadniveau van > 88% heeft.

Afwijkingen van het hiervoorgenoemde leiden mogelijk tot een vermindering in vermogen of de volledige afwezigheid van het maximale vermogen.De accutemperatuur kan, tot een bepaalde hoogte, beïnvloed worden via de functionaliteiten van de airconditioning. Het gewenste laadniveau van de hoogvoltaccu kan ingesteld worden in de auto. Het beschikbare vermogen wordt op elk moment in het vermogendisplay van de auto getoond.

Om de bruikbare capaciteit van de hoogvoltaccu zo effectief mogelijk te gebruiken, wordt een maximaal laadniveau van 80% aanbevolen voor dagelijks gebruik (of 100% voorafgaand aan langere ritten).

1) ID.4 GTX – Stroomverbruik in kWh/100 km (NEDC): 19,1-18,1 (gecombineerd); CO₂-emissie in g/km: 0; efficiëntieklasse: A+.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

One Response to De ID.4 GTX: sportiviteit in zijn meest duurzame vorm

  • En laden met Lokale en Regionale stroom, Zonnestroom van het dak. Zonnepanelen, Laadstation en Elektrische Auto, inkomsten voor de Regio met verkoop Zonnestroom.

Geef een antwoord