Project Cece, het Nederlandse platform voor duurzame mode dat de producten van meer dan 300 modewinkels en 500 modemerken verzamelt op één website, lanceert nu ook een internationaal platform voor de Europese markt. Het platform hoopt zo ook Europese shoppers te helpen duurzame en eerlijk gemaakte producten te vinden en een alternatief te bieden voor fast-fashion platforms zoals H&M, ASOS en Zalando.
Founders Project Cece (left to right Melissa Wijngaarden, Noor Veenhoven, Marcella Wijngaarden)
De duurzame mode zoekmachine
De duurzame mode zoekmachine is gebouwd en gelanceerd in Nederland in 2017 door drie vrouwelijke Amsterdamse ondernemers (destijds als studenten), en groeide daarna al door naar Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De groeiende internationale vraag naar duurzame en eerlijk gemaakt producten was aanleiding tot de grootste uitbreiding tot nu toe: Europa. “We willen Europese shoppers het gemak en de toegankelijkheid bieden van een groot platform terwijl ze duurzaam winkelen en onafhankelijke kleinere bedrijven steunen”, leggen de oprichtsters uit. Het internationale platform biedt gebruikers een makkelijke manier om op één plek door alle duurzame producten te browsen van verschillende aanbieders die bij hen bezorgen.
Het grootste Nederlandse platform voor duurzame producten wilt Europese shoppers een alternatief bieden voor vervuilende fast-fashion platforms.
Project Cece is niet afhankelijk van externe partijen
Door haar innovatieve web technologie is Project Cece niet afhankelijk van externe (vaak dure) partijen voor de samenwerking met partners en kan het platform samenwerken met kleinere en grotere webwinkels die aan de duurzaamheids en ethische standaarden voldoen. Hierdoor biedt het platform nu het grootste aanbod van duurzame mode op één plek in Europa. De oprichtsters hopen met de internationale launch duurzame aankopen voor de feestdagen makkelijker te maken.
Bron: Project Cece
Project Cece is Partner van Duurzaam Actueel