Bonduelle start campagne: een verrassende blik op blik

Bonduelle: Nederland onbekend met recyclebaarheid van blik

Twee derde van de Nederlanders weet niet dat blik eindeloos recyclebaar is, terwijl 59% een recyclebare verpakking wél heel belangrijk vindt. Dit blijkt uit nieuw consumentenonderzoek van Bonduelle. 96% van alle stalen blikjes wordt daadwerkelijk gerecycled, omdat ze in iedere afvalstroom met magneten eruit worden gevist. Blik is hiermee de meest gerecyclede verpakking, alleen weten veel te weinig mensen dit. Daarom start Bonduelle deze week een campagne om consumenten bewust te maken van de zeer goede recyclebaarheid van blik.

Bonduelle

Uitleggen en in gesprek gaan

In een drietal factsheets leggen we in het kort uit hoe het zit met blik en de groenten in het blik. Met als doel om het juiste verhaal achter blik te vertellen en misvattingen aan te pakken die nog vaak in het hoofd van de Nederlander zitten.
De factsheets worden breed gedeeld en met relevante stakeholders besproken. Zo hebben we in juni een ronde tafel georganiseerd om, in eerst instantie, te praten over ‘blik’ als verpakking. Daarnaast gaan we ook open gesprekken aan met een aantal stakeholders om elkaars gedachten m.b.t. blik en groenten in blik beter te begrijpen.

Bonduelle: blik op de kaart zetten

Hoogste tijd om de Nederlandse consument alles over de recyclebaarheid van blik te vertellen. Daarom zet Bonduelle vanaf deze week blik nadrukkelijk op de kaart met een bewustwordingscampagne op social media waarin de misvattingen rondom blik worden rechtgezet. We dagen consumenten uit om hun ‘blik op blik’ te testen. Ook op de winkelvloer is de campagne duidelijk zichtbaar en brengt het groentemerk de boodschap ‘blik eindeloos recyclebaar’ via miljoenen Bonduelle blikken naar buiten. De bewustwordingscampagne duurt tot en met het einde van het jaar.

Het consumentenonderzoek

In totaal hebben 993 respondenten in juni 2019 deelgenomen aan de online vragenlijst. Zij vertegenwoordigen een representatieve steekproef van Nederlanders in de leeftijd van minimaal 18 jaar. De belangrijkste onderzoeksresultaten zijn hier te vinden. Het consumtenonderzoek laat duidelijk zien dat er nog misvattingen zijn t.a.v. blik.

Bron: bonduelle.nl

 

One Response to Bonduelle start campagne: een verrassende blik op blik

Geef een reactie