Lightyear One, prototype zonneauto, rijdt 710 kilometer op volle accu

Lightyear heeft een belangrijke mijlpaal behaald door 710 kilometer (441 mijl) te rijden met het prototype van Lightyear One. Nog niet eerder heeft een elektrische auto zo’n lange afstand gereden op een relatief kleine batterij. “Na vier jaar hard werken en het bouwen van ons team en Lightyear One, is deze prestatie een belangrijke engineering- en technologie mijlpaal. Deze prestatie valideert onze gepatenteerde technologie en toont aan dat we in staat zijn om onze belofte na te komen om de meest efficiënte elektrische auto te introduceren.

Lightyear One

Foto via Lightyear One

Huidige prototype

Het huidige prototype behaalt met een relatief kleine accu een actieradius van 710 kilometer en een energieverbruik van 85 Wh/km bij een snelheid van 85 km/u. Zelf de meest efficiënte elektrische auto’s in de markt vandaag de dag, verbruiken op deze relatief lage snelheid 50% meer energie”, zegt Lex Hoefsloot, CEO en medeoprichter van Lightyear. “De mijlpaal bevestigt de schaalbaarheid van ons bedrijfsmodel. We verwachten dat we in de komende maanden een vergelijkbaar energieverbruik kunnen realiseren bij snelheden boven de 100 km/u. Door het het energieverbruik per kilometer van een EV te verlagen, kun je aanzienlijk meer bereik realiseren met een kleine accu. Omdat accu’s het duurste onderdeel zijn van een EV, kan je hierdoor de aankoopprijs van de auto verlagen en betaalbare elektrische auto’s met een groot bereik op de markt brengen die niet vaak aan de lader hoeven. Energiezuinige auto’s hebben veel baat bij zonnepanelen op de auto en winnen hierdoor op een zonnige dag zo’n 70 kilometer aan extra rijbereik .”

Aldenhoven Testing Center

Het prototype is in het Aldenhoven Testing Center in Duitsland op de proef gesteld door 85 kilometer per uur (53 mijl per uur) te rijden op 60 kWh. De test varieerde van het meten van het rendement van de zonnepanelen en de batterij, het energieverbruik van het koelsysteem, tot de werking van de in-wheel motoren en alle software die de zonneauto bedient.

Testen

Het testen van de volledige rijcyclus is een essentiële stap om alle assumpties rondom de prestaties van de auto te verifiëren en te valideren. Naast het valideren van de technische prestaties van de auto, staan een aantal andere testen op de planning rondom de homologatieprocedure, zoals de crashtests en de officiële WLTP-rijcyclus test.

De Lightyear One op dit moment het meest efficiënte elektrische voertuig. Bekijk hier de video waarom

Missie: schone mobiliteit

Lightyear is op een missie om schone mobiliteit overal en voor iedereen beschikbaar te maken. Het innovatieve technologiebedrijf maakt zich daarnaast op voor de industrialisatie en productie van de exclusieve Lightyear One-serie. Het concept van een lange-afstands zonneauto is in staat om mobiliteit te veranderen, zodat je maandenlang kan rijden zonder de auto via een laadstation op te laden. De exclusieve serie van 946 Lightyear One’s gaat in de eerste helft 2022 in productie. Lightyear wilt zich vanaf 2024 op de grotere markt richten.

Bron: lightyear.one

 

One Response to Lightyear One, prototype zonneauto, rijdt 710 kilometer op volle accu

  • De auto industrie produceert elektrische auto’s en kan ook de elektriciteit voor die elektrische auto’s produceren. met Zonneparken langs snelwegen aangesloten op Laadstations van de Autoproducent. jarenlang inkomsten met verkoop elektriciteit met abonnement. De winst wordt gemaakt met de verkoop elektriciteit van Zonneparken langs snelwegen. daar zijn miljarden euro’s mee te verdienen voor de autoproducenten. VW Elli Ionity Laadstations als voorbeeld. VW gaat miljarden verdienen met verkoop VW Elektriciteit voor VW auto’s. Jarenlang aftersales inkomsten.

Geef een antwoord

Adverteren?

Wilt u op deze website adverteren neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Meld u aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief

Bij het aanmelden gaat u akkoord met ons privacybeleid.

© Copyright Duurzaam Actueel 2021 | Website is ontwikkeld door Sabos webdesign