Nederlanders wassen denim vaak en warm

Nieuw onderzoek laat zien dat we niet zo groen omgaan met bluejeans. Nederlandse consumenten zijn dol op denim. Maar de manier waarop we met blue jeans omgaan, kan wel wat groener. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van WiseWorks in opdracht van Greenchoice en MUD Jeans.

Denim

Naast tulpen, klompen en windmolens staat Nederland ook bekend om zijn denim. Hollandse spijkerbroeken worden verkocht in winkels over de hele wereld, en gedragen door internationale supersterren. De Nederlandse consument is bovendien dol op denim. 94 procent van alle Nederlanders van 18 jaar en ouder bezit een spijkerbroek, blijkt uit representatief onderzoek dat WiseWorks in oktober 2018 uitvoerde in opdracht van het duurzame energiebedrijf Greenchoice en circulair jeansmerk MUD Jeans. Er hangen gemiddeld zes spijkerbroeken bij ons in de kledingkast.

denim

Wassen uit gewoonte

Omdat spijkerbroeken traditiegetrouw lang mee gaan – en zelfs steeds lekkerder zitten naarmate ze langer gedragen worden – staan jeans te boek als duurzaam. Toch is de manier waarop we met blue jeans omgaan niet altijd zo groen. Eén op de vijf personen gooit de spijkerbroek in de was na deze twee dagen te hebben gedragen. Dit gebeurt vooral uit gewoonte – niet omdat de broek dan vies is, vlekken vertoont of onfris ruikt   … Lees verder

Lees verder op bron: www.greenchoice.nl

 

Geef een reactie