Nick Schilder start persoonlijke podcast over duurzaam leven

Nick Schilder probeert als bewuste consument zoveel mogelijk de juiste, duurzame keuzes te maken. Maar zou hij niet méér kunnen doen? Leven op een manier die goed is voor onze planeet? In de podcast Plan B gaat Nick op zoek naar nieuwe gewoontes. Vanuit zijn eigen afvalbak, kledingkast, fruitschaal onderzoekt hij hoe het anders kan. Een zoektocht die hem in contact brengt met scherpe denkers en originele doeners.

Nick Schilder

Foto via nieuws.postcodeloterij.nl

Nick Schilder: nieuwsgierigheid naar duurzaamheid

De podcast is voortgekomen uit Nicks nieuwsgierigheid naar duurzaamheid. Hij verdiept zich al jaren in dit onderwerp. Als bewuste consument probeert hij zoveel mogelijk verantwoorde keuzes te maken, maar hij vraagt zich af of hij niet meer kan doen. Met een onderzoekende en nieuwsgierige blik houdt hij zijn eigen gewoontes tegen het licht. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij denkers met verhelderende achtergrondinformatie en doeners die met een verfrissende aanpak laten zien hoe het anders kan. Van circulaire spijkerbroekenfabrikanten tot eten uit een voedselbos. Inzichten en ideeën die Nick vervolgens in zijn eigen leven kan toepassen.

Herkenbare uitdaging

Plan B wil vooral laten zien dat duurzamer leven vaak een kwestie is van nieuwe gewoontes aanleren. De podcast vergroot het bewustzijn over duurzamere keuzes, zonder moraliserend te zijn, legt Nick uit. “Als het over duurzaamheid gaat, wordt het al heel snel vingerwijzen, over wat je allemaal fout doet. Daar wilden we echt bij wegblijven. Ik doe het zelf namelijk ook niet perfect. Ik denk dat veel Nederlanders zich hierin zullen herkennen. Je wil het wel goed, beter doen, maar hoe dan? Het onderwerp wordt, bijvoorbeeld op verjaardagen of een andere informele setting, soms beschouwd als ‘ongezellig’ of ‘ongemakkelijk’, maar het heeft ook interessante en uitdagende facetten. Dat willen we met deze podcast graag belichten. Ik hoop vooral dat het luisteraars inspireert om anders na te denken over de keuzes die zij maken.”

Laagdrempelige oplossingen

De Nationale Postcode Loterij steunt, dankzij haar deelnemers, al meer dan dertig jaar goede doelen die bijdragen aan een groene en rechtvaardige wereld. “De zoektocht van Nick is voor vele Nederlanders herkenbaar. Met deze podcast willen wij het onderwerp op een voor ons nieuwe manier onder de aandacht brengen, ” zegt Marie-Claire Lintz, hoofd Marketing bij de Postcode Loterij. “Wij hebben daarbij bewust voor een vorm gekozen die inspireert, zodat het leuk is om naar luisteren. Ondertussen krijg je inzichten over hoe je je eigen leven op een laagdrempelige manier duurzamer kunt maken.”

Zesdelige podcastreeks

De afleveringen van de zesdelige podcastreeks verschijnen elke twee weken en zijn te beluisteren via alle reguliere podcastplatformen. Plan B wordt uitgebracht door de Postcode Loterij. Audio agency Airborne was mede verantwoordelijk voor het concept en de inhoudelijke invulling van Plan B. Jaap Kwakman, onder meer bekend van de 3J’s, componeerde samen met Nick Schilder de leader. De audioproductie was in handen van Earforce.

Bron: nieuws.postcodeloterij.nl

 

One Response to Nick Schilder start persoonlijke podcast over duurzaam leven

  • zonnepanelen voor je eigen energie, inductiekoken op stroom van je zonnepanelen, en Warmtepomp 65 graden voor warmte uit de buitenlucht op stroom van je zonnepanelen. elektrische auto met laadpaal.
    Elke Gemeente een gemeentelijke Zonnepark aangesloten op Laadstation. Productie energie levert geld op. stroom is duur, daar is veel geld mee te verdienen. met Zonneparken. een hectare produceert een miljoen kWh per jaar x 50 cent per kWh is een opbrengst van 500.000 euro per hectare zonnepanelen.

Geef een antwoord

Duurzaam Actueel wordt mede mogelijk gemaakt door onze partners: 

Adverteren?

Wilt u op deze website adverteren neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Meld u aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief

Bij het aanmelden gaat u akkoord met ons privacybeleid.

© Copyright Duurzaam Actueel 2022 | Website is ontwikkeld door Sabos webdesign