Pilot in 13 winkels met verrassingsboxen met gered eten
Jumbo slaat de handen ineen met Too Good To Go: de app tegen voedselverspilling. Vandaag start een pilot in 13 winkels. Klanten kunnen met de app voor een klein bedrag eten bestellen, zodat dit niet wordt verspild, maar in zogenaamde ‘Magic Boxen’ terechtkomt. De inhoud van deze verrassingsboxen verschilt per dag en is afhankelijk van het aanbod in de winkel. De pilot duurt een maand en is de eerste stap op weg naar een mogelijke landelijke uitrol. Jumbo wil zo een positieve bijdrage leveren aan haar ambitie om geen eetbaar voedsel weg te gooien.
Hoe werkt Too Good To Go
Bestellen werkt als volgt: gebruikers zien in de Too Good To Go app welke Jumbo winkels een ‘Magic Box’ aanbieden. Ze rekenen deze vervolgens af via de app en kunnen de verrassingsbox binnen een afgesproken tijdsslot ophalen in de winkel. De prijs is altijd een derde van de daadwerkelijke waarde: een box met een waarde van 15 euro kost dus slechts 5 euro. Deelnemers aan de pilot zijn elf winkels in Amsterdam – waaronder de City winkels – en Foodmarkt Amsterdam en een City in Groningen. Ook Jumbo Wageningen start vandaag met de app als onderdeel van de lancering van Too Good To Go in deze stad. Winkels bepalen zelf hoe ze de box samenstellen, waarbij beschikbaarheid en variatie belangrijke criteria zijn. Na de evaluatie van de pilot, wordt gekeken hoe de app nog beter kan worden aangesloten op de behoefte van de winkels en klanten. De ambitie is om de To Good To Go app op korte termijn landelijk te implementeren.
Jumbo wil geen voedsel weggooien
Voedselverspilling is al jaren een belangrijk thema voor Jumbo. Jumbo wil dé supermarkt zijn waar geen eetbaar voedsel wordt weggegooid. “Daar werken we al gedurende langere tijd hard aan”, vertelt Theo Willemse, executive director Sales & Operations bij Jumbo. “We optimaliseren onze keten zo goed mogelijk om verspilling te voorkomen, sporen klanten aan om thuis minder weg te gooien en werken samen met de Voedselbank. De samenwerking met Too Good To Go is een mooie volgende stap. Eentje waar ook onze medewerkers blij mee zijn, want dankzij dit initiatief kunnen zij samen met onze klanten eten ‘redden’.”
Over Jumbo Supermarkten:
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 600 winkels, zes Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo onlangs Jumbo City. In dit nieuwe gemakswinkelconcept combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland.
In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van EMTÉ. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.
Foto via: jumbo.com
Bron: www.jumbo.com
Jumbo is trotse sponsor van:
Ik hoo dat ze ook de voedselbanken blijven steunen. Degene die Echt nodig hebben kunnen goed kerken dat de Jumbo minder levert aan de voedselbanken, Jammer