Pioniersplannen van Volvo Group, Daimler Truck en TRATON GROUP voor Europees high-performance oplaadnetwerk voor zware trucks

De drie toonaangevende fabrikanten van bedrijfsvoertuigen Volvo Group, Daimler Truck en de TRATON GROUP hebben een niet-bindende overeenkomst getekend voor het installeren en exploiteren van een hoogwaardig openbaar oplaadnetwerk voor batterij-elektrische zware langeafstandstrucks en touringcars in heel Europa. Het gezamenlijke doel is om de opbouw van laadinfrastructuur te initiëren en te versnellen en daarmee het vertrouwen van transporteurs te vergroten en de transformatie naar klimaatneutraal vervoer te ondersteunen.

Volvo Group

1.700 hoogwaardige groene oplaadpunten realiseren

De overeenkomst legt de basis voor een toekomstige joint venture (JV) – voor gelijke delen in handen van de drie partijen, die in 2022 van start moet gaan. De partijen zijn van plan samen 500 miljoen euro te investeren om binnen vijf jaar na de oprichting van de JV ten minste 1.700 hoogwaardige groene oplaadpunten te installeren en te exploiteren dichtbij snelwegen en op belangrijke logistieke punten. Het is de bedoeling dat het aantal oplaadpunten in de loop der tijd aanzienlijk wordt uitgebreid door steun van extra partners en overheidsfinanciering. De toekomstige JV, die gevestigd zal zijn in Amsterdam, zal onder zijn eigen identiteit opereren. De JV kan daarbij voortbouwen op de brede ervaring en kennis van de drie truckfabrikanten.

Volvo Group, Daimler Truck en de TRATON GROUP

De toekomstige joint venture fungeert als katalysator voor het realiseren van de Green Deal van de Europese Unie voor CO2-neutraal goederenvervoer in 2050 – zowel door te zorgen voor de nodige infrastructuur als door zich te richten op groene energie bij de oplaadpunten. Dit gezamenlijke plan van Volvo Group, Daimler Truck en de TRATON GROUP komt tegemoet aan de dringende behoefte aan een krachtig laadnetwerk om vrachtwagenchauffeurs en transportbedrijven te ondersteunen bij hun overgang naar CO2-neutrale transportoplossingen, vooral in het zware langeafstandsvrachtvervoer. Een hoogwaardige laadinfrastructuur die het mogelijk maakt om langeafstandsvervoer elektrisch uit te voeren, is een kostenefficiënte manier om aanzienlijke, snel te realiseren emissiereducties te bewerkstelligen … Lees verder

Lees verder op bron: volvotrucks.nl

 

2 Responses to Pioniersplannen van Volvo Group, Daimler Truck en TRATON GROUP voor Europees high-performance oplaadnetwerk voor zware trucks

  • Zonneparken langs snelwegen aangesloten op een Laadstation. een hectare panelen produceert 1 miljoen kWh per jaar. Wisselbatterijen voor vrachtauto’s in een containerpack. Battery Swap 5 minuten. geen tijdsverlies om te laden. Businesscase Volvo is verkoop Elektriciteit van Zonneparken langs Snelwegen.
    Volvo wordt Elektrische Truck leverancier, Batterij Pack producent en Energie leverancier.
    De Winst wordt gemaakt met jarenlange verkoop Elektriciteit van Zonneparken langs de Snelweg.
    daar zijn miljarden euro’s mee te verdienen.

  • Zonneparken langs snelwegen aangesloten op een Laadstation. een hectare panelen produceert 1 miljoen kWh per jaar. Wisselbatterijen voor vrachtauto’s in een containerpack. Battery Swap 5 minuten. geen tijdsverlies om te aden. Businesscase Volvo is verkoop Elektriciteit van Zonneparken langs Snelwegen.
    Volvo wordt Elektrische Truck leverancier, Batterij Pack producent en Energie leverancier.
    De Winst wordt gemaakt met jarenlange verkoop Elektriciteit van Zonneparken langs de Snelweg.
    daar zijn miljarden euro’s mee te verdienen.

Geef een antwoord

Adverteren?

Wilt u op deze website adverteren neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Meld u aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief

Bij het aanmelden gaat u akkoord met ons privacybeleid.

© Copyright Duurzaam Actueel 2021 | Website is ontwikkeld door Sabos webdesign