Vijftig new generation Mercedes-Benz Actrostrekkers voor Simon Loos

Binnenkort neemt Simon Loos de eerste nieuwe Mercedes-Benz Actrostrekkers in gebruik. In totaal worden er de komende maanden vijftig new generation Actros 2545 LS-voorloopastrekkers met GigaSpace-cabine geleverd. Naast deze levering, waarmee de logistiek dienstverlener overigens de primeur heeft, staan er nog eens 31 Actrostrekkers en bakwagens van het nieuwe type in bestelling. De innovatieve wagens worden ingezet in de drankenlogistiek.

Actrostrekkers

Foto via mercedes-benz-trucks.com

New generation Mercedes-Benz Actrostrekkers

De levering van de nieuwste generatie Actrostrekkers  is opnieuw een mooie stap op het gebied van veiligheid, brandstofverbruik en duurzaamheid. Met meer dan zestig zichtbare en meer onderhuidse innovaties is de nieuwe Actros sterk doorontwikkeld om o.a. het verbruik te verlagen, de milieubelasting te verminderen en de veiligheid nog verder te vergroten. De vijftig wagens worden ingezet voor de landelijke distributie van dranken voor o.a. Heineken, Bavaria en Vrumona. Vorige week werden de eerste nieuwe trekkers gepresenteerd aan Heineken. Naast een toelichting op de belangrijkste noviteiten konden o.a. Johan van de Bor en Stephan Verbunt, resp. manager Customer Service & Distributie en Contract manager Customer Service & Logistics van Heineken in de praktijk ervaren hoe de nieuwe Actros op de weg bijdraagt aan een lagere milieubelasting en hogere veiligheid. Ontwikkelingen die voor Heineken tevens topprioriteit zijn.

Grote focus op veiligheid met o.a. MirrorCams

De Actrossen zijn uitgerust met alle mogelijke veiligheidssystemen. De meest in het oog springende veiligheidsinnovatie is ongetwijfeld de MirrorCam, een digitale camera die de traditionele zijspiegel vervangt. Deze gestroomlijnde camera’s bovenaan de buitenkant van de A-stijlen zorgen voor een significante verkleining van de dode hoek. Bovendien geeft het ontbreken van de zijspiegels de chauffeur beter zicht aan weerszijden van de cabine. De camerabeelden worden weergegeven op twee displays, die links en rechts in de cabine zijn geplaatst. Bij het nemen van een bocht draait het beeld aan de binnenkant van de bocht mee, zodat de chauffeur altijd zicht heeft op de gehele combinatie en de ruimte ernaast. De chauffeur kan op het display bijvoorbeeld ook het einde van de trailer markeren om zonder schaderisico aan te docken, of op elk gewenst moment de omgeving rond het voertuig vanuit de cabine controleren. De trekkers zijn ook voorzien van het nog verder doorontwikkelde Active Brake Assist-systeem (ABA). Het huidige ABA5 signaleert en reageert niet alleen op voertuigen, maar ook op personen. Bovendien kan de ABA5, waar voorganger ABA4 nog ‘slechts’ een remingreep van 50% van de capaciteit kon uitvoeren, nu tot volledige stilstand remmen om aanrijdingen Persbericht Simon Loos – Vijftig new generation Actrossen voor oa Heineken de weg op_04-07-2019_v1 | Pagina 2 van 3 te vermijden. De trucks beschikken daarnaast nog over o.a. Lane Keeping Assist, Attention Assist, en Proximity Control Assist met stop-and-go-functie.

Duurzaam en zuinig rijden

Met de Actros 2545 LS wordt ook het brandstofverbruik verder teruggedrongen, wat een belangrijk aspect is in het verduurzamen van transport en het terugdringen van o.a. CO2-uitstoot. Naast de aerodynamische, zijspiegelloze contouren van de wagen maakt het verbeterde Predictive Powertrain Controle-systeem (PPC) brandstofbesparingen van drie tot vijf procent mogelijk. Natuurlijk zijn de wagens ook voorzien van het inzetanalysesysteem Fleetboard, dat Simon Loos al jaren actief gebruikt om de chauffeurs te helpen bij een anticiperende, verbruiksreducerende rijstijl.

Voorloopasser met hightech-werkplek

Met het oog op het hoge gewicht van de lading beschikken de trucks voor de inzet bij drankenlogistiek over een voorloopas. Hierdoor kan het gewicht beter verdeeld worden over alle assen, waardoor de maximale aslast niet overschreden wordt. De GigaSpace-cabine van de Actros 2545 LS-trekkers is voor de chauffeur verder een uiterst moderne werkplek, met o.a. de Multimedia Cockpit Interactive met twee kleurendisplays waarop zowel de belangrijkste rij- en voertuigeninformatie als het paneel met schakelaars worden getoond. De cockpit herbergt bovendien een dedicated trucknavigatie en verkeerslicht- en verkeersbordherkenning. Door aandacht voor de interieurverlichting met o.a. sfeernachtrijlicht kan de chauffeur aantoonbaar fitter blijven en daarmee veiliger rijden.

And more to come …

Naast de vijftig voorloopastrekkers verwelkomt Simon Loos in de komende maanden nog eens 31 Actros-vrachtwagens van de nieuwste generatie, waaronder 25 Actros 1824 LL-bakwagens voor de binnenstedelijke horecadistributie. Voor het regionale koeltransport en -winkeldistributie komen er verder nog twee Actros 1824 L-bakwagens en twee Actros 1824 LStrekkers, en tot slot twee Actros 1845 LS-bulktrekkers voor het internationale transport van droge onverpakte goederen. Ook deze new generation Actrossen zijn voorzien van alle mogelijke innovaties.

Simon Loos

Met 1.650 collega’s ontzorgt Simon Loos dagelijks de logistiek voor veel aansprekende bedrijven en merken. In haar ruim tachtigjarig bestaan is de organisatie uitgegroeid tot een vooraanstaand logistiek dienstverlener op het gebied van Transport, Warehousing, Co-packing en Consultancy. Als familiebedrijf zitten duurzaamheid en innovatie in het DNA, wat samen met de kenmerkende hoge kwaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid al jaren zorgt voor een mooie plek in de logistieke top-20.

Bron: www.mercedes-benz-trucks.com

 

Geef een reactie